google da haddinden fazla arananlar

Konu bulmakta sıkıntı çekenlerin en büyük yardımcısı olan zeitgeist i görmüşsünüzdür. Ülkelerin son dönemdeki popüler aramalarını listeleyen bir mekanizma (içimden bu kelimeyi kullanmak geldi :) aklım nereye gittiyse).

Normalde Türkiye aramalarını da buradan görmemiz lazım ama ne hikmetse şu anda mümkün değil.



Keşke listede bizim ülke de olsaydı ben de anlamlar çıkaracaktım ama sonraya kaldı. Yoksa başka bir yerden mi bakıyorduk.

Aslında daha önemli konular hakkında yazacaktım djvu veya ocr gibi ama şu ara kafamı toparlayamıyorum.

Buraya gelmeden önce şurayla da karşılaşmıştım:




Dikkat ettiyseniz yukarıdaki arama listesi yazı değil resim. Bunları yazıdan resme çevirmek için ekstradan zaman harcadım çünkü öbür türlüsü pek samimi olmazdı. Bu aramaları gerçekleştirenler benim sayfama geleceklerdi ve elleri bomboş olarak ayrılacaklardı. Benim aşağıda yazmış olduğum bilgiler işlerine yaramayacak mıydı, elbette yarar ama onların o an istedikleri bunlar değil olacaktır. (evet evet)

Bir kaç ipucu vermeden de duramayacağım. Mesela bir dilden başka bir dile yamultma yapmak istiyorsunuz. şunları aramanız yeterli: adili bdili yamultma. Bu arama sizi büyük ihtimalle yamultma yapan kuruluşlara yönlendirecek. Eğer kendi bilgisayarınızda yamultma yapmak istiyorsanız aramaya program benzeri anahtar ifadeler de ekleyebilirsiniz. Diyelim ki biraz daha özelleştirmek istiyorsanız aramanızı o zaman şu hali alabilir son hali:

adili bdili yamultma program açık kaynak

Duramıyorum sayın efem (ayı yogi, efendim demekten daha iyidir), mutanska adlı uçan çalışkan bireylerin yaptığı lujojla adlı besin değeri yüksek elementin satışıyla ilgi firmaların listesini arıyorsanız sadece lujojla yazmanız yeterli, eğer belirli bir bölge için arama yapacaksanız da şu ideal gibidir:

lujojla istanbul

İligves (tersten okuyun, bu paragrafta "il" olarak kısaltacağım) resimleri. Tamamen yanlış bir arama. Ne ikilik tabanda ne de onluk tabandaki hiç bir işlemle fonksiyonel değildir. İlk önce il eğer sizinse fotoğraf makinesiyle çekilmiş ya da sulu boya, yağlı boya veya pastel boya çalışmaları sizde veya ilinizdedir. Eğer il sizin değilse sizin onu il resimleri olarak bulma ihtimaliniz milyonda dahi komiktir. İlin cinsiyetini aramanız bulacağınız sonuçların işe yararlılığını oldukça artıracaktır, pek doğru bir örnek olmasa da bu aramanın en akıllı versiyonu şudur:

sizin_cinsiyetinizin_zıttı resimleri

Aslında ironi de tavan yapmak için cinsi yazmak yapacaktım (biliyorum, bilerek yaptım, kısaca yazacaktım da diyebilirdim).

Sağlık konusunda yapacağınız aramalara ve bulduğunuz sonuçları uygulamaya lütfen dikkat edin. İnternet'ten ne idüğü belli olmayan ilaç, alet, yöntemler sağlığınızın en güzel yerine pisleyebilir. Sağlık gibi ciddi konularda kadınlar için şok şok şeyinizi küçültün veya erkekler için şok şok şeyinizi büyültün türü siteleri gördüğünüz zaman görmezden gelin, geçin, gidin. Bu konu için de en doğru arama yöntemi:

sağlık

Yazının güvenilir bir yerde (örneğin bir hastanenin ve tıp fakültesinin sitesinde olmasına dikkat edin, gazete haberlerine rağbet etmeyin). İmzasız yazıları okumaya tenezzül etmeyin.

Sonuç kısmı yazma mecburiyeti hissettiğim için belirtirim ki, aramaya inanırsanız bulursunuz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h