Oyun Programlama

Merhaba Dünya

Programlamanın en zevkli alanlarından biri olan oyun programcılığı hakkında bir şeyler toparlamak istedim. Oyun programcılığına yeni başlamayı düşünenler içindir. Hali hazırda oyun programcıysanız işinize yarar bilgiler azdır.


Yararlanılabilecek Türkçe Kaynaklar

Genelde forum ve portal siteleri, karşılaşabileceğiniz sorunlara çözüm bulabileceğiniz veya çeşitli konularda yardım alabileceğiniz yerler.

OLDeYe.com Programcilik Portali


CETURK: Oyun Programlama


OyunGeliştirici


mutasyon.net


Yapay-Zeka.org


programlama.com


sanalbellek


oyungelistir.org

(google sıralamasına göre)


Yabancı Dil Sorun Değil Diyenler

Türkçe kaynakların yetersiz kaldığı yerlerde imdadınıza koşabilecek siteler ve size üç yaşında bir çocukmuşsunuz gibi programlamayı öğretebilecek yerler :)


Biraz Tembeller İçin

Bir başlangıç noktası olabilirse de, ciddiyseniz bir göz attıktan sonra fazla zaman harcamayın. Google araması yapmadım sadece 2000 yılından aklımda kalanlar.


Bunlar da Var

Nasıl başlayayım, hangi programlama dillerini bilmeliyim, ne yapmayalım, matematik ve fizik bilgisi işime yarar mı, programlama dili bilmenin ölçütleri, oyun programcısının karakteristik özellikleri, oyun programcılığı eğitimi veren üniversiteler gibi konular için bunlar iş görür:


Feyzalmak İstiyorum

Yola çıkmadan önce, bazı ustaların eserlerini görmekte fayda var.

Prince of Persia
1 2 3

Another World

The Sims
1 2




Ben Ciddiyim Dostum

Aramaya da inanıyorsundur, buyur: c, c++, assembler,…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h