EVU

Zoom dergisinin bulabildiğim son sayısında kapakta yer alan fotoğrafıyla tanıdım Ellen Von Unwerth’i. Karşımda ne sıradan bir fotoğraf ne de kendisi yerine makinesini konuşturan bir fotoğrafçı vardı. (Bu oldukça eski bir yazı, "abartmış" olabilirim, yine de bu alanda daha iyi bir fotoğrafçı tanımıyorum, aslında pek fazla fotoğrafçı tanıdığım da söylenemez, yazının çoğu röportaj ve tanıtım yazılardan tercümedir, öyledir. Fotoğraf dışında reklam filmi çalışmaları da vardır ama fotoğraflarındaki ışığı onlarda göremedim, bahsetmedim.)

Ellen Von Unwerth fotoğraf makinesini eline ilk kez 80’lerin ortalarına doğru aldı. O zamanlar yaptığı modellikten arkadaşlarının fotoğraflarını çekerek başladı ve hızına zor yetişilebilecek bir tempoyla yükselerek moda dünyasını zarif, bol çağrışımlı ve erotik tarzıyla ele geçirdi.

Ellen Von Unwerth’ın fotoğraflarındaki modeller genelde aynı derecede sıcaklık ve seksiliği bir arada sunarlar izleyenlere. Bir model dünyaca tanınmış sıfatını almadan önce, EVU tarafından içinde sadece romantik bir çekiciliğin dışında eğlence dolu da olan fotoğrafları çekilmiştir. EVU söylediği görsel cümlelerde cinsel albeninin gücünü ve kızlara özgü samimiyeti aynı anda sunar okuyanlara.

Von Unwerth modelleri kolayca anlatabiliyor çünkü kendisi de bir zamanlar modeldi. "insanlar ilk fotoğraflarıma baktıklarında benim çekmiş olabileceğime inanamıyorlardı çünkü modellerin aptal olduğunu düşünüyorlardı” diyor.

“İnsanları fotoğraflamaktan hoşlanıyorum. Ve bunu yaparken kendilerini rahat hissetmelerine çabalıyorum. Çoğu zaman işe yarıyor” diyor, bu işin anahtarı ise modellerin hareket etmesi: “Model olduğum zamanlar çoğu fotoğrafçı bir pozisyonda sabit durmamı istiyorlardı ve ben bunu sinir bozucu buluyordum.” diye açıklıyor EVU. "Böylece ben de insanlara daha fazla özgürlük verdim olabildiğine spontanelik için.

Eva Herzigova: “Onun fotoğrafları seksi ve bir parçada mizahidir. Müstehcen değildir, her zaman eğlendiricidir. Daha önce kendisi de model olduğu için kamera önünde olmanın nasıl bir şey olduğunu biliyor”

Karen Mulder: “Çok eğlencelidir. İyi vakit geçirirsiniz ve siz eğlenirken o sizin fotoğraflarınızı çeker. Gerçekten bunu kolayca yapar”

Çalışmalarının birçoğuna buradan, kendisiyle yapılmış bir röportaja buradan ve bu röportajın Türkçe çevirisine buradan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h