GNU/Linux'da Daha Hızlı Aramak

GNU/Linux'da altında en nefret ettiğim işlerden biridir dosya aramak. Bazen bir kütüphane dosyasının yerini öğrenmeniz gerekir program kurarken ya da kaybettiğiniz bir tatil fotoğrafını göreceğiniz tutar bir akşam, emin olabileceğiniz tek şey ise uzun süre bekleyeceğinizdir bunları bulmak için.

Kesin bunun bir ayarı vardır, ben bilmiyorumdur diyerek, dün KFind'ın yardım sayfalarını okumaya başladım. Buradan bir şey çıkmadı. Sonra KFind'ın ana ekranında soluk halde yazan Dosya indisini kullan yazısı dikkatimi çekti. Sağ tıklayarak bu nedir menüsünden açıklamasını okudum ve tahmin edin ne oldu, tam da benim aradığım şey gözümün önünde ve hemencecik buldum. Yalnız kötü bir sürprizi vardı KFind'ın, bu özellik açıldığında daha da yavaşlıyordu. İlk önce sadece Pardus'ta olan bir durum zannettim ama sorun daha genelmiş.

Kısacası SLocate ile Kfind anlaşamıyorlar ne yazık ki ama siz yine de SLocate'i yükleyin çünkü bu yazı mutsuz sonla bitmiyor.


SLocate yükledikten sonra Dosya indisini kullan seçeneğinin ayarlanabilir olduğunu görebilirsiniz. Yazıyı okuduktan sonra siz de bu özelliği denemek isterseniz ve daha hızlı aramayı başarırsanız nasıl yaptığınızı belirtirseniz çok makbule geçer.


Ben kullanıcı hesabımı slocate grubuna eklemeyi denedim, yetkili kullanıcı ile çalıştırmayı denedim ama sonuç yine olumsuz oldu.


SLocate ile konsoldan hızlı şekilde arama yapabilirsiniz. Hızlı olmasının nedeni bilgisayarınızdaki tüm dosyaları tarayarak bir veritabanı oluşturması (bunun da otomatik güncelleştirilmesi gerekiyor, henüz bakmadım nasıl olacağıca) ve aramaları burada gerçekleştirmesi.


Evet SLocate ile saniye sürmeden tüm aradıklarınızı bulabiliyorsunuz ama konsoldan, eminim birçok kullanıcı grafik arayüzü olmayan bir programı kullanmayı istemez. Bu kullanıcılar için de devreye Catfish giriyor. İlk önce sıkıcı kısmıyla başlayayım: kanak kodunu biraz değiştirmeniz gerekiyor çünkü bulunan sonuçları içeren dizinlere gidebilmenize rağmen iki kere tıklayrak dosyayı açma özelliği çalışmıyor. Programa dosyaları kfmclient ile açtırmaya çalıştım ama başaramadım, bunun üzerine Konqueror ile idare etmek zorunda kaldım. Yapmanız gereken değişiklikler şöyle, catfish.py dosyasındaki özgün olanın yerine aşağıdakileri yapıştırın:
class catfish:
def __init__(self):
default_fileman = 'konqueror'
self.open_wrapper = 'konqueror'
Bu soruna daha iyi bir çözüm bulabilirseniz bana da söylemekten çekinmeyin (Blogger'da boşluklar sorun çıkarabilir, boşluklara duyarlı mı Python bilmiyorum ama dikkat edin).


Tüm bunlardan sonra hızlı bir arama aracına sahipsiniz. Catfish SLocate dışında Find, Locate ve Beagle arama metotlarını da kullanıyor. Sinirlenmeden, beklemeden arayabilirsiniz artık.

Kendim için bir kaç okuma ödevi:
  • Flipping the Linux switch: Misplace a file? Find it quick!
  • Catfish - easily find stuff in Thunar
  • Splitting updatedb into daily and weekly
Konuyla alakasız son: kafam kadar gülşah (yazısı, resmi)

2023'ten not: bazı bağlantılar artık başka ellere geçtiği ve zararlı yerlere yönlendirildiği için bağlantı temizliği yapılmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h