OpenOffice.org Simge Temaları

Bildiğiniz gibi açık kaynak ofis araçları dendiğinde ilk akla gelen yazılımlardan biri OpenOffice.org'dur. Yakında 3.0'ı çıkacak olan OpenOffice.org'u kullanıcıları heyecanla bekliyorlar. Yeni gelecek sürümde PDF düzenleme gibi oldukça ilginç özellikler gelecek. Şimdi kullandığımız sürüme, 2.4'e dönelim.
OpenOffice.org'a bu aralar pek ihtiyaç duymuyordum ama bu konuyu görünce OOo'daki simge temalarını merak ettim ve Kelime İşlemci'yi açtım. Gerçekten simge temaları oldukça eskide kalmış bir izlenim uyandırdı. Daha sonra
OOo> Araçlar> Seçenekler> Görünüm

yolunu takip ederek diğer simge temalarını denedim ama bunlar da gözüme hoş görünmedi. Daha sonra OOo'nun Windows'ta kullandığı simge temasına Google'dan bularak baktım ne yazık ki bu da pek iyi değildi. Eğer siz yine de Windows için olan simge setini GNU/Linux'ta kullanmak isterseniz sanırım bu simge setine ait images.zip dosyasını kopyalayarak (tam yerini bilmiyorum Program Files'da olmalıdır, C:\Program Files\OpenOffice.org[sürüm.numarası]\user\config gibi mesela)
/opt/OpenOffice.org/lib/ooo-2.4/share/config

adresine (dağıtıma göre farklılık gösterebilir, yukarıdaki örnek Pardus 2008 içindir) kopyalayabilirsiniz. Her ihtimale karşı önceki simge temasını yedeklemeyi unutmayın, çünkü bu yöntemi denemediğim için çalışıp çalışmadığını bilmiyorum.

Fakat ben OOo kullanıcılarına Galaxy simge temasını tavsiye ederim. Kendisiyle az önce tanıştım ve çok beğendim. Sanırım OOo3'te öntanımlı olarak Galaxy gelecekmiş. Yüklemek için bu bağlantı kullanılabilir. İndirdikten sonra yukarıda anlattığım gibi kurulumu gerçekleştirilebilir. Simge temasını bulma yöntemi olarak otomatik yerine varsayılan'ı seçmeyi unutmayın. Kopyalama işlemi için de KMenü'deki "Dosya Yöneticisi -Yetkili Kullanıcı" aracı kullanılabilir.




Kaynaklar:
How to install an OpenOffice.org icon theme
Galaxy icon set
Galaxy Icons

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h