Pardus Açılışında Ekran Klavyesi

Bir süre önce Pardus üzerine fikir fırtınalarının gerçekleştirilebileceği Beyin açıldı. Burada Pardus projesini geliştirilebilecek yeni düşüncelerin oluşması amaçlanıyor. Ben de zaman buldukça takip etmeye çalışıyorum. Bugün oldukça güzel şeylere denk geldim.
Bunlardan biri de ekran klavyesinin neden açılış ekranında da kullanılabilmesinin çok önemli olduğu hakkındaki bu yazıydı. Problem oldukça güzel tanımlanmıştı. Pardus 2008'de bunu gerçekleştirip gerçekleştiremiyeceğimi merak ettim. Birkaç deneme yanılmadan sonra klavye kullanmadan parolamı girmeyi başardım.


İlk önce kvkbd ile birkaç deneme yaptım ama sanırım kvkbd'nin çalışması için önce KDE'nin açılması gerekiyor. Daha sonra xvkbd'i indirerek kurdum (derlemek için xorg-util da gerekiyor, xvkbd'nin paketlenmesi için yarın hata kaydı gireceğim). Daha sonra buradaki yazıdan yararlanarak /usr/kde/3.5/share/config/kdm dizinindeki Xsetup dosyasının en sonuna
xvkbd -geometry -300-100 -no-keypad&
ifadesini ekledim. Dosyayı kaydettikten sonra bilgisayarı yeniden başlattım ve açılış ekranını beklemeye başladım. Şirin, minik bir ekran klavyesi de beni fazla bekletmedi. xvkbd yardımıyla sorunsuz bir şekilde sisteme giriş yapabildim.
Yeni fikir fırtınalarında buluşmak üzere.

Yorumlar

  1. http://bugs.pardus.org.tr/show_bug.cgi?id=8297

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık, pisi paketlerini yapmayı düşünür müydünüz :D

    YanıtlaSil
  3. Türker SEZER hatayı üzerine aldı. Sanırım Türker Bey kısa zamanda paketini yapacaktır. Henüz paket yapımında pek deneyimim olmadığı için ne yazık ki kendim yapamıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Anıl Bey emeğinize sağlık. Bu sorunu çözerek çok önemli bir adım atmış oldunuz.

    Teşekkür ediyorum.

    Saygılar Fatih Özen

    YanıtlaSil
  5. Not: Burası kişisel günlüğüm olduğu ve gereksiz yorumlara (spam) tahammülümün olmadığı için yorum onaylama özelliğini kullanıyorum. Bu yüzden yazdığınız yorumların görüntülenmesinde gecikme olabilir. Ayrıca bu nedenle oluşmuş çift girdilerden de sadece birini yayınlıyorum. Herhangi bir yanlış anlaşılma olmasın.

    maidis

    YanıtlaSil
  6. güvenlikle ilgili şuraya göz atabilirsiniz [1]


    [1] http://forum.mandrivaturkiye.com/ekran-klavyesini-login-ekranina-nasil-yerlestiririz-t-260.html

    YanıtlaSil
  7. Fatih Özen xvkbd hakkında güzel bir tanıtım yazısı hazırlamış. Buradaki bağlantı aracılığıyla yazıya ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h