Blogger'daki İşe Yaramaz Otomatik Kaydet Seçeneğini Devre Dışı Bırakma

Blogger iyidir, hoştur, bir günlükte olması istenen her özelliğe sahiptir. Fakat otomatik kaydetme seçeneği bana tam anlamıyla işkence çektirmektedir. Çünkü hiçbir tarayıcı -buna Firefox, Opera, Chrome gibi üç büyük de dahildir- bu özellikle başa çıkamamaktadır ve ne zaman otomatik kaydetme devreye girse bir sürelik yazıya müdahale edememe sorunu oluşmaktadır. Bu sadece tarayıcıların GNU/Linux sürümlerine mi özgü yoksa genel bir durum mu bilmiyorum. Ama bu seçeneği devre dışı bırakmazsam kırarım bu Blogger'ı kipine gireceğimden eminim.

Bu saçmalıktan siz de bıktıysanız şunları yaparak rahat bir nefes alabilirsiniz:
  • Yazınızın başlığını girin.
  • Yazınızın ilk cümlesini yazın.
  • Yazınızı yayımlayın.
  • Yayımlamış olduğunuz yazıyı düzenleyerek yazınızı bitirin.
  • Tamamladığınız yazıyı yayımlayın.
Kullanıcılara devre dışı bırakılması normal yollardan mümkün olmayan bu Ctrl+S dayatması da ne oluyor be Google. "Otomatik kaydetme özelliği, yeni bir yazı üzerinde çalıştığınız sırada elektrik kesintisi yaşanması, tarayıcınızın çökmesi veya diğer beklenmedik aksiliklerin ortaya çıkması durumlarında bir can yeleği işlevi görür. Yapmanız gereken tek şey, Blogger'a yeniden giriş yapıp Yazıları Düzenle sayfasından kaydedilmiş taslağınızı bulmaktır. Bu işlemi başka bir bilgisayardan bile gerçekleştirebilirsiniz." demişsin de diyelim ki bir anlık bir yanlışlıkla tüm yazımı silmeyi başardım ve normal yollarda devre dışı bırakamadığım otomatik kaydetme seçeneği devreye girdiğinde ne olacak, parasını verecek misin, sinirden bilgisayarımı kırdıktan sonra ha. Ben kendim basamaz mıyım Şimdi Kaydet düğmesine?

Kaynaklar:

Yorumlar

  1. Haklılık payın var da bence sorunun kaynağı browser uyumsuzluğudur. Bu otomatik kaydet düzgün işlerken hiç rahatsızlık çekilmiyor. Eleştirilmesi gereken Google'ın bu browserların duruma uygun hale getirilmesi için yeterli çabayı göstermemesi...

    YanıtlaSil
  2. Veli sen beni mi tutuyorsun Google'yi mi? Ben haksız bile olsam beni tutman lazım :)

    Şu an bahsettiğim durum hala geçerli ve yine bahsettiğim çözümle mesudum. Google'de bir ara düzeltir elbet.

    Google'yi eleştirmeye başlarsak bahsettiğin uyumluluk konusu ancak listenin alt kısımlarında bir yer bulabilir kendine bence :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h