Bir Askerin Günlüğü IV

2008.12.28


Saat yediden beri kar yağıyor. Şimdi birer saatlik gruplar halinde kar temizliği yapacağız.

Her yemeğin içinde havuç var. Ayrıca çılbır diye bir yemek yedim, oldukça güzeldi, döndüğümde deneyeyim (sonlara doğru ne olduysa bundan da bıkmıştım).


Tarihsiz 1

Bot numaranızı bir kenara yazın lazım olabilir... Benim botlarım epey güzel ve rahattı. İlk başlarda bağcıklarını biraz fazla sıktığım için ayağımı ağrıttı ama bağcıkları gevşetince sorun kalmadı... Eğer kışın gidiyorsanız bir numara büyük alın mutlaka botları, fazladan çorap vb. için.

Koğuşlarda zamanla horultular ve diğer gürültüler size ninni olmaya başlıyor. Kesinlikle kapının yanındaki ranzaya yatmayın, burası çok ayak altı olduğu için rahat edemezsiniz. Zevkinize göre ranzanın altında veya üstünde yatabilirsiniz. Ben üstte yatmanızı tavsiye ederim. Hem yatağınıza başka birinin yatma olasılığı azalır hem de yatağınızı rahatça toplayabilirsiniz. Sana kimler yatıyor, kimler düzeltiyor seni ey ikinin yirmi yedisi.

Akşam yatakhanedeki nöbet kağıdına koğuş ve yatak numaranızı yazın nöbet tutmaya ilk başladığınız günlerde. Koğuş görevlisi sizin nerede yattığınızı öğrendikten sonra yazmanıza gerek kalmaz. Ayrıca 9 - 11 gibi erken nöbetlere bir iki saat uyuyayım ya da şuracıkta iki dakika uzanıp da dinleneyim de öyle gideyim demeyin. Koğuşçu bu saatlerde sizi uyandırmayabilir.

Hede Hedeoğlu, Hedeistan. Eninci Kule on bir bir nöbetinde vukuatım yoktur. Emret komutanım.

“Bu akşam gün batarken gel,
Sakın geç kalma erken gel.
Tahammül kalmadı artık,

Kalasnikof Piyade Tüfeği (AK47): 7,62 mm çapında, şarjörle beslenen, hava ile soğuyan, barut gazını geri tepmesi ile icra yayının ileri itmesiyle çalışan tek erin yakın muhabere silahıdır.

Gözden, gezden, arpacığın tepe silme noktasından, hedefin alt kenar orta noktasına alınan nişana doğru nişan denir.

Karaca Otel, Hadigari, Yunus, CanCan, Cafe.net, AVM, YKM Toprak

Nil Kıyısı'ndaki aşkımız her zamanki gibi tehlikede'yi çok sevdim. Bir hikaye anlatır gibi söylemiş Nil. Ben de bazen bir şarkıdan bir melodi ödünç alıp benzer hareketler yaparım.

Üzerinde ipod, laptop, cep telefonu olan var mı? Bir dönem bu soruya muhattap olanların unutamayacağı soru. (bkz: her müzik çalara ipod diyen zihniyet)

Üç kitap aldım, yaklaşık kırk gün içinde bitirmeyi planlıyorum: Küçük Şeyler 2, Türkçe Off 1, Şimdiki Çocuklar Harika. Kitapları aldığım gün ayrıca Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü de alıp almama konusunda çelişkide kalmış ve okumayı yetiştiremiyeceğimi düşünüp almamıştım. O günün gecesinde de saatler bir saat ileri alınacaktı ve olaylar gelişti :)

Anlamların nereden geldiğine dair merakım var. Sağ ve sol kavramlarının nasıl ortaya çıktıklarına dair geçenlerde bir yazı okudum. Fransız devrimi sırasında parlemantoda devrimciler solda kral yanlıları sağda oturuyormuş.

Döndüğümde izleyeceğim ilk filmlerden biri Issız Adam olacak. Ben işsiz adam olarak biliyor ve oldukça farklı şeyler bekliyordum daha önceden.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h