Pardus İçin Şiir Yazmış Olmak

Pardus için şiir yazın diye bir şeyler söylemiştim birkaç gün önce, az önce de başka bir konuyla ilgili Google'de bir araştırma yaparken karşıma Pardus Şiirleri çıkınca paylaşmadan geçemedim. Bir kaç aylık bir konuymuş ama benim daha yeni haberim oldu. Bu kadar büyük bir şey kesin bir yerlerde geçmiştir ama ben kaçırmışımdır.

Öğrencilerinin onu Özgül Hoca olarak çağırdığı bir öğretmen, Açık Kaynak İşletim Sistemi dersinde, Pardus'u anlatan şiir ödevleri veriyor, hem eğlence hem de derste işlenilen konuların tekrarı için ve olaylar gelişiyor.

Öğrencileriyle birlikte bu çok güzel çalışmayı gerçekleştiren Özgül Hoca, çok olumlu sonuçları olduğunu söylemiş Pardus için şiir yazmanın ve hem öğretmenlere derslerinde benzer faaliyetler yapması hem de öğrencilerin kendi kendilerine böyle çalışmalar yapması için tavsiyede bulunmuş.

Bu çalışmanın eserlerini şuradan görebilirsiniz. Yeniden dağıtımı / paylaşımı hakkında bir bilgi olmadığı ve eser sahibi öğrenciler veya Özgül Hoca'dan izin almadığım için çekinsem de şiirlerin daha çok kişiye ulaşabilmesi için buraya da koyacağım, eğer isterlerse hemen kaldırabilir ve sadece bağlantıyı bırakabilirim.



PARDUS
Özgür yazılım,
yenilikçi yaklaşım,
2003 yılı güzünde,
Linux temelli
Açık kaynaklı,
Zemberek pardus.


Çok geniş çaplı,
Kde masaüstü bileşenli,
Konqueror sistemli,
Amarok ile eğlenceli,
Zemberek pardus.
(Aslı)




PİSİ PİSİ ettik gelmedin
Sen bizi hiç sevmedin
Paneli yapılandırsak da
Windows gibi olmadın
(Gülçin Ç.)




PARDUS ŞİİRİ
Değişik özelliklerinle
Kendine has renklerinle
Kalbimize taht kurdun
Benim sevimli kaplanım
(EDA A.)




PARDUS
Panel özellikleri gelişmiş
Arka planı değişmiş
Renkli dünyasıyla
Dolaşmış ve sevilmiş
Ulusumuzun gururu
Seviyoruz seni bi dolu :))))
(Gizem N.)




Kaplan çomar tasma pisi
Özellikleri pardus’un hepsi
Kullanınca bu sistemi
Gel tebrik et bizi
(Hatice Ö.)




PARDUS DÜNYASI
Tübitak’la geldin evimize
Hayatı kolaylaştırdın hepimize
Masaüstüne aldık bütün resimleri
“Amork” ile dinledik güzel radyonu


“Open Office” ile yaptık bütün işlerimizi
Çok kolaylaştırdı “writer” işimizi
F11 ile açtık biçimlendirmeyi,
Araçlardan bulduk özelleştirmeyi.
(ELA NUR & KUBRA NUR)




“Kde” masaüstüne attım resmini
“Amarokla” dinledim senin sesini
Çok yardım etti bana pisi
“Open Office” ile yazdım ismini
(Merve)




PARDUS
Geliştridi pardusu Tübitak
Bırak “Windows”u al buna bak
Kurulumu kolay, kullanım kılavuzu var
Zorlanmayacaksınız ilk defa başlayanlar!!


İmla denetimi zemberekte
Masaüstü ortamı KDE de
Var burada disk bölümlendirme de
Haydi gel denesene :)


“Kanqueror”la yönet dosyalarını
Değiştir masaüstünün arka planını
Yap internete bağlantını
Kullan klavye kısa yollarını.


Dinleyeceksen “Amarokta” müzik
“KmPlayer”dan da kalma eksik
Çalışmaların için Openoffice verdik
Writerda yazma cümleleri devrik devrik :D
(NAGİHAN G.)




PARDUS ŞİİRİ
CANIM PARDUSUM BENİM
BİRİCİK İŞLETİM SİSTEMİM
SENİ BEN ÇOK AMA ÇOK SEVERİM
SEN BİR KEDİ SEN BİR PİSİ
XP GİBİ OLDUN ARTIK BANA


ORJİNALİ HEP PARASIZ
TÜRK MALI OLMASI DA CABASI
TUBİTAK’ IN ARMAĞANI
BİLGİSAYARLARIN BAYRAMI…
(ELANUR G.)




PARDUS
Patlıcan gibi yardın beni
Ah pardus vah pardus
Reklâm ettin elaleme beni
Deliye döndürdün
Uykularımı kaçırdın
Sende Allah’ından bul
Ahhh Pardus Vahh Pardus…
(SEMİHA A.- DİLAN S.)




Pardus piyasayı haklar
Knazar kemgözlerden saklar
Çoklu masaüstü sistemi bana kaybettirir kendimi
Yapanlara iletirim teşekkürlerimi
(Şeymanur Y.)




Open office e döktüm aşkımı satırlara
amarokla dinlettim kalbimin sesini sana
hep durur bir kopyası sisteminde
bekçiye emanettir sana olan aşkım
(Zehra)




Severim hep işletim sistemimim
Çeşit çeşit panel seçenekleri
Open Office’nin pdf özelliği
Pardus’a iyice bağlar beni
(Zeynep K.)

Okuduğunuz üzere Pardus, bir kaç öğrenciye çok çektirmiş :) ama çoğu öğrenci, Pardus'u çek sevmiş görünüyor.

Bu güzel çalışma için hem Özgül Hoca'ya hem de tüm öğrencilere teşekkür ederim. Bir saattir yüzümde tebessüm durur şekilde bunları yazmamı sağladınız ki gecenin bu saatinde bu normalden daha da zordur :).

PDF Sayfalar'a bakanlar belki görmüştür, ben de şiir yazıyorum arada. Bundan sonra da Pardus ile ilgili şiirlerimi bu günlük kaydına yorum olarak ekleyeceğim. Ayrıca sanırım bir kaç şiir daha var internette Pardus hakkında. Onları da toparlayıp bir Pardus külliyatı çıkarmaya çalışacağım. Sizin de kendi eserleriniz veya başkalarının bildiğiniz eserleri varsa söyleyebilirsiniz.

Yorumlar

  1. Pardus Vari

    Varı yok yoku var ederiz, küçücük beyinlerimizde.
    Bu aslında gerçekte de böyledir, hakikat nezdinde.
    Var da yok ta sonsuza kadar, bir diğerinin peşinde.
    Kafalarımız karışıktır, hayal vari izdüşümlerimiz olur.

    Bazen geleceğe notlar düşer, bazende geçmişimizi sileriz.
    Öğretimiz bebekken başlar, düşüncemizi böyle inşa ederiz.
    Sonra ufak dağları biz yaratırız, ahkamın en alasını keseriz.
    Cehalet özümüzdür, her daim bilgin vari söylemlerimiz olur.

    Bilgi denilen yaşanmamışsa, çok okumanın anlamı nedir?
    İnsan kendini tanımazsa, araştırmanın bize faydası nedir?
    Hepsi bir kenara, mutluluğu bilmeden bulacağınız nedir?
    Gerçek içeride değil mi? Gayrısı Mecnun vari seraplar olur?

    Ne ilk nefesimizi biliriz ne de son nefesimizi düşünürüz.
    Ne kendimizi yargılar ne de ötekinin iyiliğini düşünürüz.
    Sadece egomuzu biliriz, başkalarını da sözde düşünürüz.
    Alemin en tehlikeli canlılarıyız, kral vari rüyalarımız olur.

    Eleştirmeyi çok severiz, kendimiz hiç bir şey yapmasak da.
    Emekleri hor görürüz, hele de az biraz işten anlıyorsak da.
    Ben olsaydım öyle yapardım, ötekinden haz etmiyorsak da.
    Anında mahkeme kurarız, lakin cellat vari infazlarımız olur.

    Ben, sen, o kimdir ki bende ben, sende sen, o da o
    Yanılsamanın kurbanıyız, hikayemiz en temelde o
    Ruhlar sırasını bekliyor, yaşam denilen mezbaha o
    Gelenin işi gitmek, kalanda kasap vari katliam olur.

    Doğduğu günü bilmeyen, öleceği günü bilir mi?
    Cehaletimiz daha hayırlı, gidenler geri gelir mi?
    Hem oku hem yaz, taklitçiye biliyor denilir mi?
    Karambole yaşama, meçhul vari kayıpların olur.

    Pek çok şeyi seçemediğin hayatta, tek bir şeyi seçebilirsin.
    Para da vermene gerek yok ki tercihini o yönde verebilirsin.
    Sana zorla dayatılana değil, gönülden sunulana geçebilirsin.
    GNU/Linux’u bildin mi? Onun da Pardus vari pervaneleri olur.

    Yaşar Yeğin
    Pardus eDergi 20. Sayı

    YanıtlaSil
  2. Çok hoşlar ya. Özgül hoca ve öğrencilerini tebrik ederim. Şiirlerin içinde akrostiş olanı bile vardı.

    YanıtlaSil
  3. Yazıldığı zaman değil ama sonradan tanıdığım bir eserler silsilesi ve bu çalışmanın okuması.

    Doğrudan Pardus için sayılmazlar, Pardus'ta bir hata kaydını kapattırmak içinler ama atlayamazdım.

    YanıtlaSil
  4. Naftalin isimli şiir güzeldi. Şiirin faydaları diyebilir miyiz buna? Baksanıza eylem işe yaramış. :)

    YanıtlaSil
  5. Masaüstümde Pati İzleri
    Masaüstümde pati izleri
    klavye ıslak kürk kokuyor
    pardus'um aşk ile kükrüyor

    remzi ve Timu EREN


    Şiirle ilgili açıklamalar:

    "Dün kodlarımın içerisine yazmıştım, bu gün de buraya.... İlk iki satır bana ait değildir. e-posta listelerinden yazara ulaşabilirsiniz. (Aslında buradan el birliği ile bir pardus şiir'i çıkartsak? çocuksu olsa?)"
    Timu EREN

    "sadece iki satırdı
    1.0 ilk çıktığında yazdımdı
    son satırla daha güzel oturmuş"
    remzi

    YanıtlaSil
  6. Sıradaki şiir, GNU/Linux için olsa da bulunduğu yer itibariyle ve Pardus'un da bir GNU/Linux dağıtımı olduğu gerçeğiyle ekliyorum.

    Sonradan gelen not: devamı da varmış şiirin :) Şimdi tam bir Pardus şiiri oldu.


    Kervan yolda düzülür. Ezbere yaşayan çok üzülür.
    Gel sen de aklını kullan, Linux'te sürüm güldür güldür.
    Hangisini seçeceğini sana kim söyleyebilir ?
    Bazen araştırmadan konuşuyoruz paldır küldür :D

    Paldır küldür konuşuyoruz ne için ?
    Sıcakta Pisi başında çok su için.
    Kim demiş her banknota verelim isim ?
    Lütfen önce oturup bir düşünelim..
    bunu yapamaz ne Rus ne de Çin
    Biz doğru yerden besleniyoruz özgürlük için.. ;)


    radyoadami

    YanıtlaSil
  7. Orada Bir Bugzilla Var Uzakta
    orada bir bugzilla var, uzakta,
    o bugzilla bizim bugzillamızdır.
    girmesekte, listesini almasakta,
    o bugzilla bizim bugzillamızdır.

    700+ açık hatası olsada,
    o bugzilla bizim bugzillamızdır.
    hatalara yorum yazmasakta,
    o bugzilla bizim bugzillamızdır.

    S.Çağlar Onur

    YanıtlaSil
  8. Of oooof! Heta dediğin bir küçük uşak
    Beline bağlamış ibrişim kuşak of ooooof!

    Yapılmayanların içinde birinci uşak
    Allah Allah deyip geçti bugzilla of ooooof!

    Heta dediğin bir küçük aslan
    Bugzilla'nın içine girilmez yastan of oooof!

    Aman her ana doğurmaz böyle bir aslan
    Allah Allah deyip geçti geliştirici of ooooof!

    Bugzilla'nın kapısını kullanıcı açtı
    Geliştiricinin cümlesi önünden kaçtı of oooof!
    Kullanıcı kelle koltuğunda üç gün savaştı
    Allah Allah deyip geçti geliştirici of offfff!

    Ali Işıngör

    YanıtlaSil
  9. Yazıyı yayınladıktan hemen sonra Özgül Hoca'dan izin almak için bir yorum yazmıştım ilgili günlük kaydı üzerinden. Kendisi izin verdi ve bundan mutluluk duyacağını belirtti.

    Ayrıca ileride öğrencilerinin diğer çalışmalarını da sitesi üzerinden yayınlayacağını söyledi. Gelişmeler için Özgül Hoca'nın günlüğünü takip edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. Pardus hadi Pardus
    Bulutlar gitsin
    Yoksa ben nasıl yenilenirim
    Hadi Pardus

    Belki desktop'lara GNU/Linux gelir
    Bir güzel işletim sistemi olur bilgisayarlarda
    Her şey değişir özgür olur
    Pardus

    Belki desktop'lara GNU/Linux gelir
    Bir güzel işletim sistemi olur bilgisayarlarda
    Her şey değişir özgür olur
    Pardus

    Tut ki kalbim acıdı
    Camiaya küstüm
    Tüm camia bana küstü
    Bir paketim bile yok
    Anlıyor musun
    Hadi Pardus

    Belki desktop'lara GNU/Linux gelir
    Bir güzel işletim sistemi olur bilgisayarlarda
    Her şey değişir özgür olur
    Pardus

    Pardus hadi Pardus
    Bulutlar gitsin
    Yoksa ben nasıl yenilenirim
    Hadi Pardus

    Paketlerim vardı
    Belgelerim vardı
    Hata kayıtlarım vardı benim
    Ama sen başkasın
    Anlıyor musun
    Başkasın

    Paketlerim vardı
    Belgelerim vardı
    Hata kayıtlarım vardı benim
    Ama sen başkasın
    Anlıyor musun
    Başkasın

    Tut ki kalbim acıdı
    Camiaya küstüm
    Tüm camia bana küstü
    Bir paketim bile yok
    Anlıyor musun
    Hadi Pardus

    Tut ki kalbim acıdı
    Camiaya küstüm
    Tüm camia bana küstü
    Bir paketim bile yok
    Anlıyor musun
    Hadi Pardus

    Belki desktop'lara GNU/Linux gelir
    Bir güzel işletim sistemi olur bilgisayarlarda
    Her şey değişir özgür olur
    Pardus

    YanıtlaSil
  11. beni windows'a götür anne

    bi tane ses cd si çalmak için yüz tane seçenek seçiyorum anne
    bi tane film izleyebilmek için on tane proğram deniyorum anne
    flash lar çalışmaz java lar hata verir bu gurbet ellerde
    limewire ı özledim winampı özledim denetim masamı, registry mi özledim anne.
    buralarda bi ayar bulmak için günler geceler geçiyor, kanser ediyor.
    saatlerce ram inden harddiskine, işlemcisinden ruhuna aktığım sistemimi
    özledim.
    beni windows a götür anne
    son bi kez görem.
    cd sine yüzüm sürem.

    Aşık Pardusgazi

    YanıtlaSil
  12. PARDUS

    Esir almışlardı bizleri başka sistemler,
    Parayı veren düdüğü çalıyordu Pardus.
    Virüsler, çöküşler; peşinden acı sitemler,
    Bu işkence canımızı alıyordu Pardus.

    Esaretin zincirlerini kırdık seninle,
    Aydınlattın bizleri kendine has feninle,
    Gururumuzsun sen o asil Türk geninle,
    Bilsinler, başka sistemler yalan bize Pardus.

    Umudumuz seni hak ettiğin yerde görmek,
    Dünya'nın dört yanına senin ağını örmek,
    Bütün olanakları ayaklarına sermek,
    Mümkün olsa esirgemeyiz inan ki Pardus.

    Senden için karışık, bir hayli zor diyorlar,
    Diyenler bilmeden senin hakkını yiyorlar.
    Oysa bu bizim sahip çıkalım demiyorlar,
    Elbette bir gün kıymetin bilinecek Pardus.

    ismailxx

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h