KDE'de Hareketin Kralını Görmek

Orijinal Pardus 2011'deki KDE masaüstümü tam istediğim kıvama getirmiştim. Her şey istediğim gibiydi. Paneli, Chromium'un sekmeleri en tepede olduğu için aşağı almak zorunda kalmam ilk başta canımı biraz sıksa da zamanla alıştım. Çöp kutusunu da Dexter'ın bilgisayarında olduğu gibi panelin en sonuna koydum. Artık işi biten dosyalarımı sürükle bırak yaparak, havalı bir şekilde silebiliyordum. Harikaydı her şey. (Bu giriş olmamış, okuyucuya küçük sürprizler yapılmalı)
Oxygen simge temasını genel olarak beğensem de, çöp kutusu simgesi metalik ve ev için olmayan bir yapıda olduğudan pek beğenmiyorum. KDE-Look.org'dan zevkime göre birkaç tane simge bulup indirdim ama henüz deneyemedim. Çünkü şu fikirle karşılaştım:
Bir dosyayı sürükleyip, o dosyaya ait işlemlerin kolayca yapılmasına yönelik güzel ve şu an kısmen gerçekleşmiş bir fikirdi. Güzelmiş dedikten ve biraz göz attıktan sonra verilen bağlantılardan KDE'nin hareket (gesture) ile giriş desteğine geçtim. Bu desteğin geldiğine dair bir şeyler okumuş olsam da hiç denememiştim. Şimdiden daha iyi zaman mı bulacağım dedim ve olanlar oldu (ben tam olaylar gelişti yazacakken haberlerde olanlar oldu geçince dayanamadım, böyle rastlantılar çok oluyor).



İlk önce KDE Menüsü'nden Sistem Ayarları'nı açıyoruz. Bu Windows'taki Denetim Masası'na denk düşüyor Pardus'ta ve diğer KDE temelli GNU/Linux dağıtımlarında.

Sistem Ayarları'ndan Kısayollar ve Fare Hareketleri bölümünü açıyoruz.

Özel Kısayolları sekmesindeyken yeni bir grup oluşturuyor ve Klavye Tuşları veya daha anlamlı bir isim veriyoruz.

Bu grubun sağ tarafında bulunan işaretleme kutucuğunu işaretleyerek bu grup içinde tanımlayacağımız fare hareketlerinin aktif olmasını sağlıyoruz.

Daha sonra bu grup içindeyken sağ tıklayıp Yeni > Fare Hareketi Eylemi > Klavye Girdisi Gönder yolunu takip ediyoruz.

Yeni Eylem ismini o an tanımlayacağımız harfle değiştiriyoruz, örneğin a.

Açıklama bölümüne isterseniz bir açıklama ekleyebilirsiniz. Bu harf için "a harfi" veya "küçük a harfi" yeterli olacaktır.
Tetikleyici bölümünde de sanatımızı konuşturma zamanı. Aşağı bölümde bulunan Düzenle düğmesine basıyoruz ilk önce. Açılan Hareketi Düzenle iletişim penceresinde o harfi fare, dokunmatik tablet veya grafik tabletin size verdiği imkanlar dahilinde olabildiğince güzel bir şekilde çiziyoruz.
Eylem bölümünden de yaptığımızı hareketin a, b, c gibi harfler, Alt + F4 vb. gibi kısayollar veya çeşitli komutlar cinsinden karşılığını ve hangi pencerelerde nasıl aktif olacağını da ayarladıktan sonra Uygulama düğmesine basarak, diğer harfleri tanımlamaya devam edebiliriz.
Tüm harfler bittikten sonra bu hareketlerin nerelerde kullanılacağını belirteceğiz. Epey önemli bir kısım burası. Henüz belgelerini okumadığım için ben de bir deneme yapabilecek kadar çözdüm.

anıl yazmak için LibreOffice'yi uygun gördüğümden onu seçtim. Menü seçeneklerinden anladığım kadarıyla özel bir uygulama yerine o anki aktif pencere için de tanımlama yapılabiliyor ama Sistem Ayarları'ndaki örnek ayarlar sadece Konqueror için olunca ben de böyle yaptım.

Belirli bir uygulama tanımlarken önemli olan kısım pencere sınıfını düzenli ifadelerle doğru bir biçimde tanımlayabilmek. Fazla uğraşamadığım için ekran görüntüsünde görünen biçimi düzeltemedim ve Otomatik algıla ile gelen değeri kullandım doğrudan: VCLSalFrame libreoffice-writer
Ayarlar bölümünden Hareketleri aktifleştirelim son adım olarak da, ve denememizi yapalım:
İlk denemede yazısını da yazayım deyince anlatım biraz karışık oldu ama güzel bir özellikti ve bahsetmeden duramadım.

Fareyle değil ama grafik tablet ile zevkli bir kullanım deneyimi yaşanabilir. Kısayollar da Dolphin de dosya işlemlerini çok hızlandırabilir, düşünsenize bir dizini seçiyorsunuz ve Zorro'nun Z'sini çiziyorsunuz, dizin çöp kutusuna gidiyor. Ayrıca belki bunu Konsole'de kısayollar oluşturmak için de kullanabilirim, çok istiyordum, düğme, menü filan ama böyle de olabilir gibi.

Not: Bu yazı en iyi Comic Sans MS ile okunur, diğer yazıtipleriyle birlikte okumak aynı duyguyu vermeyebilir.

CellWriter
Easystroke

Yorumlar

  1. Bunu da araya bir yere sıkıştıracaktım ama garibim sekmelerin birinde kalakalmış:

    System Settings - Mouse_Gestures

    YanıtlaSil
  2. Şu an ancak VTunnel veya Google Geçmiş ile görünebilse de şöyle bir yazı var Easystroke ile ilgili olarak:

    Easystroke Gesture Recognition

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sen de yaz yaz yaz buraya yaz bütün sözlerini

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h