Güvenli Subversion Kullanımı

Subversion en yaygın sürüm kontrol sistemlerinden biridir. Google Code, Pardus gibi pek çok yerde ve projede kullanılmaktadır.
Subversion yeterince harika olmasına rağmen parolaları saklamak için düz metin dosyaları kullanıyordu 1.6 serisine kadar (aslında kaynak yazıda kolay bir yol sunmaya başladı denmiş, yani Subversion bir şekilde şifreli parola kaydetme desteği sunuyor olabilir daha önceki sürümlerinde de, bu konuyu pek araştırmadım).

Bu yüzden eğer göndermek istediğiniz her değişiklikte tekrar tekrar parolanızı girmek istemiyorsanız parolanızın ev dizininde açık seçik durmasına göz yummanız gerekiyordu eskiden. Ben güvenliğe pek önem veremediğim için tembellik hakkımı kullanıyordum Pardus'ta bu özelliğin desteklenmeye başlamasına kadar. Aslında böyle bir özelliğin varolduğundan da zaten Pardus'taki subversion paketinde aktif hale getirilmesiyle haberim oldu.

Subversion'un bu özelliğini kullanmak çok basit ama yine de benim gibi yeni haberi olacaklar için bahsetmek iyi olabilir. Yapılması gerekenler kısaca şöyle:

1. Pardus depolarından subversion'un bir alt paketi olan subversion-plugin-kwallet, Paket Yönetici üzerinden ya da terminalden
$ sudo pisi it subversion-plugin-kwallet
komutuyla yüklenir.

2. Ev dizinin içinde .subversion dizini bulunuyorsa bu dizin silinir. Bunun için Dolphin'de gizli dosya ve dizinleri görünür yaptıktan sonra .subversion dizinini seçip silebilir ya da yine terminal üzerinden
$ rm -rf ~/.subversion
komutundan yararlanabilirsiniz.

3. Şimdi yapmamız gereken tek şey sürüm kontrol sisteminde bulunan bir dizine girmek ve bir deneme yapmak. Bunun için bir metin dosyası oluşturdum ben (ne yaptığımı açıkça belirtmek için echo kullandım yoksa yeni metin belgesi için Kate'den yararlanıyorum, endişeye gerek yok):
$ echo hede > test
4. Sonrasında da oluşturduğum bu dosyayı sürüm takip sistemine ekledim:
$ svn add test
5. Şimdi de sunucuya göndermeyi deneyelim bu küçük test dosyasını:
$ svn commit test
Bu son adımda eğer her şey yolunda gitmişse sizi KDE Cüzdan Yöneticisi'nin karşılaması gerekiyor.
Daha önceden cüzdan kullanıyorsanız yapmanız gereken sadece Her Zaman İzin Ver düğmesine basmak. Dana önceden bir yapılandırmanız yoksa kolayca bir tane oluşturabilirsiniz, yardıma ihtiyacınız olursa Pardus Wiki'deki maddesine ve kendi sitesindeki belgelendirmesine bakabilirsiniz.

Subversion ve KWallet'ın birlikte kullanımıyla ilgili daha fazlası için aşağıdaki bağlantılara bakılabilir:
6. Ben test dosyasını silip
$ svn rm test
$ svn commit test
7. Son olarak da yazıyı yayınlıyorum :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h