Brdcst it! ve Diğer Gelişmeler

Gün içinde şurada bahsettiğim durumlarla biraz ilgilenmeye çalıştım. Twitter hesabı üzerinden kontrolsüz mesaj gönderimi hakkında yazılanlara göz attım ve işi yarayacağını düşündüğüm önerileri dikkate aldım.
Şu an gözüme çarpan bir de kullanıcı resmi var (yok). Pardus ve/veya Bugzilla'yı ifade edebilecek bir şeyler bulabilirsem kullanıcı resmi olarak eklemeyi düşünüyorum.
Yukarıda pardusbugzilla hesapları hakkında yazdığım ilk yazıdan alıntıladığım konuyla da ilgilendim Your P1 is my WONTFIX fare altlığını ve tişörtünü görünce:
Pardus ve Bugzilla logosunu birleştirmeyi veya Bugzilla logosu ve wanted ile bir şeyler yapmayı düşünüyordum ama bu daha iyi oldu.

Büyük değişiklik ise uzun zamandır bir şekilde StatusNet ve identi.ca desteği veremeyen Twitterfeed'i bırakmak oldu. pardusbugzilla hesaplarında artık brdcst.it kullanmaya başladım. Hem önceki yazıda aradığımı belirttiğim gönüllüye kolaylık olması hem de fazla bilinmeyen brdcst.it'i biraz da olsun tanıtmak için brdcst.it'in nasıl kullanılacağını anlatmanın iyi olacağını düşündüm ve aşağıdakiler çıktı.

Brdcst it!

Brdcst it! (brdcst.it), özgür yazılım brdcst'e dayalı bir yayın servisi. Servise üye olduktan sonra identi.ca, Twitter ve Facebook gibi pek çok sosyal ağa belirlediğiniz RSS veya ATOM beslemelerini bağlayabiliyorsunuz. Böylece beslemelerden yeni bir girdi geldiğinde en kısa sürede bağlı olan tüm servisler üzerinden yayınlanıyor.

Servis şu an yalnızca davetiyeyle yeni kullanıcı kabul ediyor. Davetiye almak ise çok kolay. brdcst at brdcst.it adresine davetiye istediğinizi belirtir bir e-posta attıktan bir saat kadar sonra davetiyeniz elinize ulaşmış oluyor. Servisin ayrıca identi.ca üzerinde de bir grubu bulunuyor. Burada hem davetiye konusunda hem de diğer konularda yardım bulabilirsiniz. Servisin hizmet şartlarıysa şurada, okumanızı tavsiye ederim kullanmayı düşünürseniz.

Servisin temel aldığı GNU Affero General Public License Version 3.0 ile lisanslı brdcst aracı sayesinde isterseniz kendi sunucunuzu da kurabilirsiniz (gerekli bilgiler README dosyasında yazıyor, sadece altı adım ve on bir satırda kurulum yapılabiliyor görünüyor). brdcst'in proje sayfası Gitorious'te bulunuyor, buradan brdcst'ı inceleyebilir, indirebilir veya geliştirmek için yardım edebilirsiniz.


Şimdi brdcst.it'e bir besleme eklemenin ve bunu istenen hedeflere yönlendirmenin nasıl yapılacağına kısaca bakalım:

İlk önce brdcst.it hesabınıza giriş yapın. Yeni bir besleme eklemek için You have 0 feed(s) Add/Edit düğmesine tıklayın. Besleme adresini ve ismini girdikten sonra test etmeyi de unutmayın.
İkinci adımda beslemeden alınacak bilgileri belirtiyoruz. Girdi başlığı (%t), girdi bağlantısı (%u), girdi (%s), yazar (%a) bilgilerini kullanabilirsiniz. Bunların sıralamalarını değiştirebilir veya sabit bir metin ekleyebilirsiniz herhangi bir yere. Son olarak beslemenin kontrol edilme aralığını da ayarlayarak sonraki basamağa geçebilirsiniz.
Hedefler bölümünde beslemeyi bağlamak istediğimiz servisleri seçiyoruz. Benim için identi.ca yeterli olacağı için sadece onu seçtim ama siz istediğiniz kadar servisi hedef olarak belirleyebilirsiniz.
Bağladığınız servislerde de gerekli izinleri verdikten sonra her şey tamam demektir.
Twitter'a ayrıca bağlama yapmadım çünkü identi.ca'yı Twitter'a bağlamak daha mantıklı pardusbugzilla için. Böylece elle bir şey yazmam gerekirse iki servise de ayrı ayrı yazmak yerine sadece identi.ca'ya yazmam yeterli olacak.

Evet, pardusbugzilla hesapları biraz daha ilgi çekici olmuştur umarım birilerinin bakımını üstlenmeye gönüllü olması için. Çünkü böyle arada sırada değil her zaman sevgiye ihtiyacı var pardusbugzilla'nın.

Bu arada tişört sözü duydum bir ara PardusWiki'den ama bilmiyorum tam. Varsa böyle bir hizmet ben de Pardus Bugzilla için istiyorum şurada belirttiğim fikrin bir uzantısı olarak. Her yılın belli aylarında o ay en iyi hata kaydı giren on Pardus kullanıcısına / raporlayıcısına tişört.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h