Konsole'de Komutlar İçin Yerimleri

Konsole'de komutlar için kısayollar gibi bir özelliğin yokluğundan o kadar çok yerde dertlendim ki şimdi özelliğin bir şekilde varolduğunu görünce bahsetmemenin haksızlık olacağını düşündüm. Geçen yazdığım Ne Güzel Sürükleyip Bırakıyorduk'tan sonra KDE'nin yer imleri yöneticisinin bu iş için kullanılıp kullanılamayacağına baktım ve önceki denemelerimin aksine bu kez başarılı oldum. Önceden mi bir şeyleri yanlış yapıyordum yoksa şimdi 4.8'de değişen bir şeyler mi oldu bilmiyorum.

Konsole'de önceden yerimleri yalnızca dizinler için kullanılabiliyordu ama yaptığım denemelerde artık komutların da kullanılabileceğini gördüm. Bunun elbette bazı güvenlikle ilgili durumlar doğurabileceği ortada. Örneğin Konsole'de dizini listele isminde bir yerimi tanımladınız ve ls komutunu çalıştırması için ayarladınız. Birisi bir şekilde ls komutunu rm'li bir tane ile değiştirirse bilgilerinizi kaybedebilirsiniz. Ama bunu yapabilecek kişi zaten kendisi de sisteminizde istediğini yapabileceğinden pek fazla bir sorun olarak görmüyorum.

Konsole'de dizinlere yerimleri eklemek için Yer İmleri > Yer İmi ekle yolunu kullanabilir veya Ctrl + Shift + B kısayolunu kullanabilirsiniz. Bir dizin için yerimi ekledikten sonra Yer İmleri menüsünden sağ tıklayarak özelliklerini değiştirebilirsiniz.
Yukarıdaki ekran görüntüsünde sık kullandığım bir komut için oluşturulmuş yerimi görünmektedir. Tabii böyle kısa komutlar üzerinden yararı pek anlaşılamasa da uzun tek satırlık komutlar için faydalı olacağını düşünüyorum.
Oluşturulan komutlar da Yer İmleri menüsünden fareyle seçilerek kullanılabilir.

Benim için bile pek sık kullanacağım bir özellik değil ama yapabiliyor olmak güzel.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h