DRM'siz Logosu

Çalışmalarınızda DRM olmadığının kolayca anlaşılması için kullanabileceğiniz bir logoyu Defective By Design'da bulabilirsiniz. Yayınladığım e-kitapların sayfalarına eklemeyi düşünüyorum ama içinde çok az metin içerse de bunların Türkçe olmasının iyi olacağını düşündüğümden logoyu Türkçe'ye çevirdim. Bu yeni logoları gösterip izin almak için de böyle bir yazı yazmanın iyi olacağını düşündüm.

Asıl logoda yazan tam metin şöyle: All files provided without restrictive technologies. Sanırım uzaktır kısmı hariç epey kişi tarafından kabul görebilecek bir çeviridir Sunulan tüm dosyalar kısıtlayıcı teknolojilerden uzaktır. Uzaktır yerine, muhaftır, bağımsızdır gibi kelimeler de kullanılabilirdi ama o an en doğrusu bu göründü bana. Ya da cümleyi olumsuzlaştırarak Sunulan hiçbir dosyada kısıtlayıcı teknolojiler kullanılmamıştır veya Sunulan tüm dosyalar kısıtlayıcı teknolojisizdir de denebilirdi ama buna da gerek olduğunu düşünmedim.

DRM'i de olduğu gibi bıraktığımın farkındayım ama Dijital Hak Yönetimi'nin kısaltması olabilecek DHY'i kullanmam çoğu kişi için pek bir anlam ifade edemeyecekti. Bu yüzden herkesçe bilinen bu kısaltmayı kullanmayı seçtim.

Yukarıdaki çeviri logoların SVG hallerini de aşağıdaki bağlantılardan edinebilirsiniz:
Yine de bu çeviri logoları kullanmayı düşünüyorsanız göndereceğim izin e-postasına verecekleri cevabı beklemeniz iyi olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h