Kırmızı Biberi Yeniden Keşfetmek

Şöyle biraz geçmişe gidiyorum da kırmızı biberi en son Konya'da okurken yedim ben. Beraber kaldığım arkadaşımın annesi bir kavanoz konservesini göndermişti, bir güzel afiyetle yemiştik.

Bu bir kavanozun bende oluşturduğu onca güzel duyguya rağmen kırmızı biberi doğru düzgün, bilinçli olarak kullandığımı veya tükettiğimi hatırlamıyorum bundan sonra.

Bu yaz ne olduysa pazarda, marketlerde, her yerde kırmızı biber bolluğu olunca ben de kırmızı biberi yeniden keşfetmiş oldum. Her zaman böyle miydi yoksa gerçekten bu sene mi böyle bilmiyorum.

Kırmızı biberi yemeklerden salatalara her şeyde bol bol kullandım son dönemde, geçen de bir seviye üste geçeyim ve hazır fırında çupra yaparken bir tepside de kırmızı biber közleyeyim dedim. UZMANTV'de Müge Suyolcu güzelce anlatmış nasıl yapılacağını, ilk kez yapacaksanız bir bakmanızı tavsiye ederim.

Közlenmiş kırmızı biberlerin kabuklarını soyduktan ve içini temizledikten sonra zevkinize göre tüketebilirsiniz. Ben küçük bir kısmını sarımsaklı yoğurtla karıştırdım, geriye kalanlarıysa kahvaltılık ezme için kullandım. Süper oldular. Tavsiye ederim.

Konserve, biber salçası, pul biber yapımı da bir sonraki yaz denemeyi düşündüklerim arasında.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diğer Dillerde Hoşçakal

Mızıka Tabları Nasıl Okunur

conio.h